Tidsinställt inlägg !

HalÅ!
Det här är ett tidsinställt inlägg om ni kanske bommade rubriken, haha.. Satt igår och funderade över Östersund och så och kom på en rätt bra text i mitt huvve, men hade jag väntat till idag med att skriva den så hade jag inte kommit ihåg allt, så jag skriver den nu på en gång istället...

Här i denna stad, aka Östersund, så är det VÄLDIGT annorlunda jämfört med resten av Sverige. I resten av Sverige vill man synas, höras, och vara "känd", men här är det helt annorlunda....

Om man sticker ut här så tar man ett egentligen omedvetet självmord. Det är dåligt att vara annorlunda här, inget man skulle rekommendera. Alla är så anonyma att det finns inte, tänk bara när ni går på stan, hur många är det som går runt och asgarvar eller kanske går osminkad !?
Det är knappt någon, om vi räknar bort fjortisarna förståss, hah… Det är som om alla har stängt in sig i en garderob och sedan låst den + hamrat typ 34 plankor på den. Förutom vissa, vissa människor vågar stå för den de är, vågar visa sitt riktiga jag utan att skämmas. Jag är en av dom, men jag beundras fortfarande av de som varje dag kan gå osminkad på skolan, eller som kanske vågar skratta högt, prata högt eller bara visa att man finns och är närvarande.

Det är sånna ”färgglada” människor som gör mina dagar. Jag är verkligen ledsen och arg över att Östersund är en sån ”skit”stad (hoppas ni fattar poängen, hehe ) och att människor är osäkra här. Jag har personligen blivit hotad flera gånger då folk sagt att jag ska bete mig normalt och sluta vara så cepe !? Men vaddå, hur ska jag kunna spela någon jag inte är ? Jag kan INTE vara någon annan än mig själv, det funkar ju inte. I was born this way, and I’m a free bitch baby, deal with it ! Jag gör vad jag vill, när jag vill och hur jag vill, ingen ska behöva lägga sig i hur jag är. Det var bara det jag ville få ur mig, att Östersund suger och att jag vill bort härifrån så fort som möjligt, till ett bättre ställe där alla kan vara sig själv utan att skämmas.

Det finns folk som säger att jag är omogen, hah, ni skojar. Jag är nog en av de mest mogna i denna stad, bara att ni inte kan inse det, för allt ni har i era huvuden är att fokusera på att vara så anonym som möjligt. Men testa att släppa de, testa att vara lika crazy som ni är när ni umgås med era vänner på skolan istället. Allt kommer bli så mycket roligare. Håller ni fortfarande inte med mig så kan ni ta er att skaffa er ett liv istället för att ödsla tid på att kritisera mig för jag är modigare än er.

Usch, äckliga, falska människor det finns alltså. Såg nånting på facebook där det stod nått i stil med det här: ”Östersund, det du inte vet om dig själv, vet alla andra”. Haha, vet inte om jag ska skratta eller gråta, för det är så sant. Helt sjukt vad rykten går här, dör av längtan till den dagen jag flyttar härifrån. Wiwiwi ! Aja, det va de jag ville säga. I’m a free bitch baby, and I was fucking born this way !

För er som inte förstått det än så är Lady GaGa min stora idol, jag får så sjukt mycket insperation från henne och det är tack vare denna underbara TJEJ som jag vågar vara mig själv. Utan henne vore jag en av er, ni trista, gråa människor som knappt syns. Haha, aja.. Ha en fortsatt trevlig dag allihopa, puss <3

I'm a free bitch baby and I was born this way <3

// Sammybooii <3


Kommentarer
Postat av: Lo

det är BRA samuel! håller med dig till hundra! :')

2010-12-01 @ 13:28:39
URL: http://loz.blogg.se/
Postat av: tove

Härligt Samuel, du ska aldrig vara någon annan än dig själv! :)

2010-12-01 @ 16:15:36
Postat av: josephine

helt rättt!

2010-12-01 @ 16:25:51
Postat av: Sarah

Snyggt Samuel! :)

2010-12-01 @ 17:05:18
Postat av: Kim

Samuel.. Du är bara för bäst!! NÄR du blir känd ( på något sätt över något) så kommer jag vara stolt att kunna säga ; Han gick på min skola, han var en grym kille då oxå, och han var sig själv! Precis som nu! ;) <3

2010-12-01 @ 19:34:07
Postat av: Linnéa

Samuel, du ÄR ju k0ol! :')

2010-12-01 @ 21:02:51
URL: http://linneadej.blogg.se/
Postat av: emmadenblonda

Så jävla RÄTT

2010-12-02 @ 17:35:06
URL: http://emmadenblonda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0