Temainlägg

Ja, istället för att ni får veta vad jag gör 24/7 så tänkte jag slänga in ett temainlägg som omväxling. Jag hade tänkt att prata liiiite ( ska hålla det kort ) om "Skönhet".

Jag är väldig
kluven i denna fråga, jag vet faktiskt inte vad jag tycker. Men tänk er själva, både killar och tjejer, när ni går på stan. Hur många ggr viskar ni inte, diskret till era kompisar då ni fått syn på en riktig "godbit". Och tvärtom, hur många ggr säger ni inte att en människa är ful, hemsk, grotesk eller inte har rätta kläderna ?


Jag har också gjort de, tyvärr. Men jag är en av de som försöker sluta klanka ner på andra. För alla som bor på denna jord, "was born this way". Alla är född till en unik individ och man har ingen jävla rätt att sitta och kommentera den individen för den kanske har stor näsa eller dubbelhaka. Han eller hon var född så !

Visst, ni kanske skyller på att "han/hon hör ju inte, då blir man ju inte ledsen" eller "men man ska inte ljuga".

HA, in my ass... Tänk om han eller hon hör, fatta hur ledsen man blir då. Hur roligt skulle det va om DU gick i korridoren på skolan och hör att din stora kärlek viskar till en annan, att du har stora lår. Då blir man ju lagomt glad, eller ?

Ingen människa är perfekt, och det är så sjukt tur. Alla har någonting dom inte är nöjd med. Jag har komplex för min näsa, knäna och fötterna för att bara ta NÅGRA exempel.  Det är också därför plastikkirurgin är på en så stor frammarch. För de som har komplex över sin kropp, kan nu fixa det, enkelt och snabbt. Dom kommer vara är redo att offra vad som helst för att bli perfekt. Bara för att passa in och känna sig snygg.

Tänk er igen, om någon säger något elakt om din kropp... Du kommer garanterat att ta väldigt illa upp. Det kommer skära i hjärtat och ditt självförtroendet åker ner på noll. Du kommer göra sämre ifrån dig på skolan och du kanske börjar skolka, få ätstörningar och senare kanske tar självmord. Allt detta bara för att en idiot sa att du hade stora lår t.ex. Vilket sjukt bra samvete personen som kommentera kommer att ha då.

Jag vet inte vad jag tycker om plastikoperationer. Jag tycker att det är riktigt bra att dom som känner sig "fula" kan fixa sig. Men sen vill jag inte att folk ska hålla på och ändra sitt utseende. Jag har komplex som jag sa, men jag känner inget sug att operera bort skiten, bara för jag kan. "I was born this way", det tänker jag på hela tiden. Om jag failar på ett prov, I was born this way". Om jag skulle gilla tjejer och killar ( nej, jag gör inte det ), så skulle jag tänka: I was born this way.

Alla borde säga så till sig själv, varje dag. För då kommer man må bättre. Visst, din tjejkompis kanske har haft fler killar/tjejer än dig. Men det betyder inte att hon är snyggare ! Hon kanske faller alldeles för lätt för människor, but she was born that way!

Jag tycker alla människor är fina på sitt sätt, men självklart kan jag säga att vissa är snyggare, men jag säger inte att de andra är fula. Utan dom är mindre fin i mitt tycke. Men i någon annans ögon, kanske dina, så är det den vackraste flickan på jorden.

Vad är skönhetsidealet om jag får fråga ?

En blond, lång tjej. Perfekt hy, perfekt hår, perfekt näsa, fin kropp mm... Eller ?

Jag ville bara säga det här, det är en viktig fråga i dagens samhälle. Tänk efter, före. Är det ens nån mening att kommentera, vad får du ut av det ?
// Sammybooii

I'm a free bitch baby and I was born this way !

Kommentarer
Postat av: JOSSII

MÄÄÄN HÖRRDEDÖÖ, HE SE LITTE TOMT UT HÄR TYCHE JE......................

2011-10-26 @ 12:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0